Energia na dzień dobry!

Lifestyle |

Jak pokonać poranne zmęczenie i zły nastrój? Oto 10 prostych wskazówek, które sprawią, że budzik przestanie być największym wrogiem, a Ty zaczniesz wstawać z łóżka z uśmiechem.

1. Poranek zacznij już wieczorem

Brzmi niedorzecznie? Nic z tych rzeczy! Od tego, o której godzinie położysz się spać, zależy cały Twój kolejny dzień. Pamiętaj, że organizm potrzebuje 7-8 godzin snu. Jeśli chcesz budzić się pełen energii i efektywnie wykorzystać czas w pracy lub szkole, musisz zapewnić sobie odpowiednią ilość nocnego odpoczynku.

2. Śniadanie na kolację

Pełnowartościowe produkty i zbilansowana dieta to podstawa aktywnego trybu życia. To one pozwolą na zachowanie szczupłej sylwetki i zapewnią energię potrzebną w ciągu całego dnia. Zacznij szykować posiłki do pracy lub szkoły już wieczorem. Dzięki temu będziesz jeść w zdrowy i urozmaicony sposób. 

3. Wstań 20 minut wcześniej

Nastaw budzik 15-20 minut wcześniej niż zwykle. To niewielkie przesunięcie wskazówek pozwoli Ci na spokojniejszy i mniej stresujący poranek. Zyskasz też dodatkowe minuty na poranną rozgrzewkę.

4. Rozciągnij się

Nie musisz od razu fundować sobie joggingu z samego rana, ale warto poświęcić kilka minut na proste ćwiczenia. Dobrze się rozciągnij, wykonaj parę skłonów i podskoków. Taka rozgrzewka pobudzi krążenie krwi i pozytywnie Cię nastroi.

5. Szybki prysznic

Poranny prysznic i żel o energetycznym, cytrusowym zapachu potrafią zdziałać cuda i rozbudzić nawet największego śpiocha!

6. Poczuj rytm

Radio z porannymi wiadomościami dla wielu osób stało się rutyną. Przełam ją i włącz swoją ulubioną muzykę. Nuć, śpiewaj, tańcz! Dobry humor gwarantowany.

7. Woda zamiast kawy

Wypij szklankę wody. Dzięki temu oczyścisz organizm z toksyn, uzupełnisz niedobór płynów i przygotujesz się do pysznego śniadania.

8. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia

To zdanie powtarzane jest jak mantra przez wszystkich specjalistów od zdrowego trybu życia. Nie ma się czemu dziwić. Pożywne śniadanie to czysta energia dla Twojego organizmu.

9. Pamiętaj o przekąskach

Ale nie o słodkich batonikach i energy drinkach! Spakuj owoce i orzechy, a jeśli czekoladę – to tylko gorzką. Sięgaj po nie, kiedy poczujesz zmęczenie. Zdrowe przekąski dodadzą Ci energii w ciągu intensywnego dnia.

10. Uśmiechnij się!

Twój nastrój zależy tylko od Ciebie. Myśl pozytywnie i uśmiechaj się od samego rana.